Cancer is great with snaps!

Vilken underbart härlig dag det har varit ändå. Trodde inte det i början av dagen.

Nu när jag tänker efter får jag ändå säga att den inte har varit helt udnerbart härlig. Den har varit rätt schysst helt enkelt. Vi har liksom börjat med lunchtider på jobbet, dvs att 2 pers tar lite senare lunch än alla andra för att tm ska kunna ha lunchöppet. Något man tidigare har tyckt suger stenhårt. Idag invigde jag och db det här systemet.

FAN va soft det var. Magen får lida lite eftersom man jobbar i typ 6 timmar innan man får lunch, men eftermiddan blir så kort sen att det jämnar ut sig.

Sen kom också den ännu bättre nyheten som man väntat på länge. Quaresma till Inter! En hel sommar tog det men nu kommer Jimbo hoppa i taket av glädje.

Fint också att halsonten har försvunnit nu också. Fick den på allvar i helgen under kräftskivan. Något som jag ska komma in på nu.

I lördags skulle vi fira momor som, om jag nu inte minns fel, fyllde 78 år. Firandet började med fika och typ sju sorters tårtor och kakor och allt vad det innebär när mormor är i farten. Var inte det mest livliga jag vart med om då det mest var pensionärer och släktingar i närheten som kom. Ett par timmar senare (!) dyker dock mina syskon upp med sina respektive och medelåldern minskar drastiskt.

Fram emot kvällen börjar "de äldre" bege sig och vi sätter igång med kräftskiva. Denna gång med fungerande vatten (hint mot föregående helg som jag varit för lat för att blogga om). Kräftor åts, snapsar söps och sånger sköngs (hellre än bra). Tråkigt nog kände Tessi nån allergisk känning och lämnade sällskapet för att titta på Snövit och Sune med Emelie. Sune skämtades det sen friskt om, men dock inte om lilla mellanstadie-tjejtjusar-Sune, utan mer om inte-längre-mustasch-Sune. Någonstans avslutades kvällen och återigen satsade jag på världens skönaste soffa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0