Tänk om man kunde välja alla delarna själv.

Ja där ser ni, hon ljög inte.

Ännu några timmar har spenderats på skolan idag. Jag ligger så före i planeringen just nu att det är skrämmande. Det känns som om jag missat nått nästan. Jaja.

Det tråkigaste med att plugga inne i stan är förmodligen resandet. Lättare dock på morgonen, man läser sin metro eller city.

Läste föresten i metro idag att Herr Gårman har fått konkurrans:



På tiden? Jaja.

Men det var under en sån här resa som det slog mig. Jag har ju åkt omkring i olika städer och utbildningar. Och det har verkligen varit så olika på alla ställen.

Kalmar var inte alls min grej, men jag gillade ändå boendet. Kommer kanske aldrig bo mer centralt än vad jag gjorde då. Och det var rätt mysigt att bo sådär i ett litet kollektiv med 3 andra sköna människor.

I Norrköping var studentlivet toppenbra! Roliga fester, men framför allt var det vännerna där som var det roligaste. Alla våra All-nighters... Haha herregud. Det är personer som jag inte har träffat på länge nu. Får ta och ses så snart alla kan! Tyvärr var ju inte skolan lika intressant i den här staden. Och korridoren... ja, mina korridorsgrannar var "intressanta". Hehe.

Och nu? Ja, Berghs är underbart! Underbar skola och klass. Däremot finns det ju inget riktigt studentliv här. Det blir inte mindre festande, tro mig, men det är inte alls som i Norrköping. Det kan jag sakna lite. Plus att jag bor hemma, vilket är både skönt och jobbigt på en och samma gång. Skulle nog egentligen vilja flytta, men jag får nog vänta ett litet tag till med det.

En stark grej i varje stad... Man önskar ibland att man kunde få allt att klaffa. Samtidigt kan jag nog inte bli mer glad över att jag hamnade rätt till slut. Fy fan vad rätt det är!

Kan hon sluta tjata om den där skolan nån gång? Okej då. Nästa inlägg lovar jag att tjata om nått annat. För imorn fyller en mycket speciell person år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0