Jag är så kär så kär.

Jag är inte kär i bussarna ska ni ha klart för er. Men det återkommer jag till.

Har gått min första dag på Berghs, och det har vart en alldeles underbar dag hela dan! Allt känns så perfekt, från lärare, till elever till skolan i sig. Finns så mycket jag skulle kunna skriva och berätta om, men just nu e det tomt i huvudet... alldeles för mycket intryck?

Först var det en introgrej för alla elever som började. Redan då kände man igen 4 personer från introkursen från förra året (varav 2 hamnade i min klass), så kändes skönt att träffa på några kända ansikten.
Blev även igenkänd från en tjej från "facebook-gruppen" som jag käkade lunch med, supertrevlig. Tydligen var det hon som knep stipendiatet också, skulle va kul att se hur hennes arbetsprover såg ut.

Sedan träffades vi klassvis och man fick lära känna sina nya klasskamrater och lärare. Fick riktigt bra intryck av alla!

Vid 17-tiden var dagen slut, och då många av oss iväg för att "öla" lite för att lära känna varann lite bättre. Riktigt trevligt, men hann bara med 2 öl, för sen skulle jag iväg på visning med syrran.

Mycket intryck idag alltså... Men man kan säga såhär: jag har aldrig känt mig mer lycklig inför en skolstart! Såhär kände jag knappast i Norrköping eller Kalmar. Tror verkligen att det här kan bli två fantastiska år. Det enda jobbiga är bara att jag måste införskaffa en Mac-dator... och lära mig InDesign och Illustrator.

Imorn sätter ett projektarbete igång, så ska bli riktigt kul att se vad dom hittat på.



Och nu måste jag bara kommentera bussarna jag med! Henke skrev lite tidigare om att några bussar har ersatts och att de går annorlunda vägar.

Kan tillägga att man inte har det lika lätt om man ska ta sig till Viksjö längre! När jag kom från tåget idag missade jag precis en buss (553). Då antar jag att nästa buss går ganska snart, jag kanske får vänta högst 30 min.

Men nejdå! 45-50 min skulle jag få vänta på nästa buss! Dom har ju ställt in nästan alla bussar! FATTA HUR LACK JAG BLEV! Och jag var inte den enda, det var hur många som helst som stod och väntade och blev sura. Som tur var fick jag skjuts hem sista biten, men vafan SL... Hur kan ni göra såhär? Skärpning!

Nej, nu ska jag sova gott folk! Sov sött... och dröm om småkryp ni mött... Hehe...

Kommentarer
Postat av: Fia

Jag upplevde också denna buss-chock idag. Kära gamla 553an BORTA! Men på ett sätt kan vi säga att vi bor närmare stan nu , i ju med att Barkarby blir vårt pendeltågsstopp. Så det är skysst! =)



såg du nattbussen vi fått me? Den kan bli skysst! =)



2008-08-18 @ 22:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0